"On1Call ska vara en hållbar och utvecklande plattform för våra medarbetare, kunder och ägare."
Specialister på IT-infrastruktur sedan 1994
Medarbetarna framför allt
Det styrdokument som har tyngst dignitet i frågan om hur On1Call ska bedriva sin verksamhet är vårt ägardirektiv. Formuleringen lyder:
"On1Call ska vara en hållbar och utvecklande plattform för våra medarbetare, kunder och ägare."
Vi är alltså övertygade om att våra viktigaste resurser är våra medarbetare och den kunskap dessa besitter. Stimuleras dessa tror vi att våra uppdragsgivare förblir nöjda med våra insataser.
Autonom och robust IT-infrastruktur
On1Call äger och förvaltar ett privat moln. Vårt moln syftar till att ha lägsta möjliga omvärldsberoende, högsta tillförlitlighet och svenskt huvudmannaskap. Samtliga våra driftskritiska leverantörer har säte i antingen Sverige eller inom länder som är anslutna till Nato.
Utöver driften av tre datacenter i Stockholms län är On1Call även operatör (LIR) vilket innebär att vi annonserar oss själva på internet. Våra datacenter är certifierade mot både PCI DSS och ISO27001 och hela vår verksamhet certifierad mot ISO9001 och ISO14001.
Våra uppdragsgivare förlägger driftskritiska system till oss och utgörs bl.a. av svenska regioner, kommuner, börsbolag och flera av Sveriges största banker.
Bland våra medarbetare finns experter inom nätverk, certifierade Microsofttekniker, systemutvecklare och ISO-revisorer. Tillsammans ger dessa oss den bredd som behövs för att hjälpa våra uppdragsgivare med både rådgivning och teknisk förvaltning.
Vår verksamhet som operatör bedrivs inom Stokabs och Skanovas nät och vi förekommer på flertalet knutpunkter i Stockholm med trafikutbyte med tongivande CDNer och operatörer.
On1Call är en anpassningsbar organisation och vi justerar våra processer till att fungera som respektive uppdragsgivares. Vi tillhandahåller både konsulter inom teknik och säkerhet, kommunikationstjänster och virtuell drift i vår kapacitetsplattform med full redundans och skalbarhet.